Gameplay: Keep on dyin’
Just a heads up: GoNNER for Nintendo Switch is a tough game by design. Don’t be easily frustrated — dying is part of this game.
Visit Death when you die and pick new items
With that said, Deian had some trouble advancing in the game at first. You need to get used to shooting only sideways and climbing walls to kill as many enemies as possible, especially the ones up high.
Some enemies explode and hurt you
GoNNER being a 2D platformer, you can jump on enemies and save some ammunition (if you don’t use the backpack which grants you ammo). Jumping on enemies and performing a double jump afterwards catapults you up high, which is sometimes necessary to find hidden secrets.
If you have enough purple runes, you can continue after a death
Speaking of secrets: There are a few secret areas in the game and also a lot of unlockable items.
It’s crucial to try out all the different outfits and find the one you like the most. Our favourite is:
- the big head which grants you three hearts
- the laser gun
- the backpack which gives you ammo
This guy lets you trade purple runes for a new item
Another fun head is the teddy bear, which allows you to perform double jumps and shoot down on enemies. This doesn’t work particularly well with the laser gun, though. It has some recoil and might send you into enemies. Other guns are more suited for this head — try them out!
Final words about GoNNER for Nintendo Switch
GoNNER for Nintendo Switch is definitely not an easy game, but one that doesn’t seem unfair. It enforces the rule of experimenting with different items and play styles. Even if it’s not a very long game, it still has some replayability if you like to beat your high score. There are also daily challenges and a leaderboard, which should keep you coming back for more.
Developer | |
Publisher | Raw Fury |
Release | June 27th (PAL, NA, JP) |
Genre | Action, Adventure, Platformer |
Mode | Singleplayer |
Price | €9.99, $9.99, ¥1,099 |
Size | 300MB |
Undocked playtime | 3h1 |
- 85 % sound, 75 % brightness
The review copy of GoNNNER for Nintendo Switch was kindly provided by Raw Fury. In no way did it affect our professional view of the game.
Audiovisual presentation: Awesome music & great visuals
After you start playing GoNNER, you’ll notice the great sound right away. It is highly recommended to play GoNNER for Nintendo Switch with good headphones. Besides the cool music, there are sound cues in the game that announce hidden areas.
Instead of taking the normal exit, you should take the other one to get to a secret room
Visually, GoNNER for Nintendo Switch is minimalistic but still very beautiful. Enemies are easy to spot, killing them makes them explode gracefully and Ikk is also nicely animated. The attention to detail is remarkable, especially when you get hit and fall into pieces.
Another think we loved are the reactions the enemies present: Exclamation marks signal you that you have been spotted; if you hide, they turn into questions marks because the enemy has lost sight of you.
Your little helper picks up your items and can carry weapons
All levels in GoNNER for Nintendo Switch are procedurally generated so you never get bored playing through the game again and again. Another interesting thing is that the levels are drawn around the character, which makes the art-style especially interesting.
Эпизод 3: Теория Хаоса
Эпизод 3: Теория Хаоса
Вы проснетесь в своей комнате. Окажется, что Хлоя хочет встретиться с вами. При желании исследуйте комнату и выходите наружу. Загляните к Дане, чтобы узнать, что Виктория куда-то ушла – теперь вы можете изучить её комнату и сделать фото фигурки. В душе вы можете поговорить с Тэйлор.
На улице сфотографируйте белку на скамье. Просто так покинуть общежитие у вас не получится, потому что на выходе выпивает ректор Уэллс. Чтобы миновать его, вам нужно просто отматывать время.
Белка позирует на камеру
Далее вместе с Хлоей вы решите пробраться в школу и осмотреть кабинет ректора. Чтобы вскрыть дверь, вы должны создать взрывчатку. Напишите Уоррену, чтобы узнать необходимые ингредиенты: сахар, сода, скотч и хлорат натрия.
В кабинете напротив заберите скотч и вернитесь к подруге, чтобы создать взрывчатку. Вы успешно вскроете дверь, но запустите сигнализацию. Теперь зайдите внутрь кабинета и отмотайте время, чтобы открыть дверь с другой стороны. Здесь сделайте снимок Хлои за столом.
Обыск в кабинете ректора
Теперь вы должны отыскать сведения. Сперва изучите документ Кейт, после чего осмотрите пачку бумаг справа от директорского стола. В шкафчиках вы найдете ещё документы.
Во время разговора с Хлоей вы узнаете, что она отыскала занятную инфу: реальный документ Нейтана. Прежде чем уйти, Хлоя хочет забрать деньги директора, но вы можете переубедить её.
В бассейне
В раздевалке изучите шкафчики. После этого включите свет в помещении охраны. В углу бассейна вы можете найти список тех, кто приглашен на вечеринку в «Циклоне» — подкорректируйте его, если хотите.
В бассейне с Хлоей
Затем Макс прыгнет в бассейн вслед за Хлоей. Когда они закончат веселье, появится охранник, от которого придется скрываться. Спрячьтесь в кабинке, куда вскоре заглянет Дэвид. Вы должны двигаться аккуратно, уклоняясь от света фонарика.
В доме Хлои
У Хлои начнется кат-сцена с душевным разговором. Ваша одежда испортилась, так что придется надеть вещи Рэйчел. Тут же Хлою можно поцеловать.
Выходите в коридор и в ванне сделайте снимок.
Снизу спугните птичку на шкафу, чтобы она вылетела наружу, предварительно открыв окно. После этого вы можете последовать за ней и сфотографировать её.
Дома у Хлои на кровати
На кухне скажите матери Хлои, что вы будете есть. Принесите ей продукты и наблюдайте за сценой беседы между Джойс и Макс. Затем придет Хлоя, которая попросит вас исследовать гараж Дэвида.
Вам придется отыскать пароль от его ноутбука: «семья > 11/27/08». Вы найдете его внутри авто. После этого придет сам Дэвид.
В закусочной
Макс и Хлоя решают, что Фрэнк сильно связан с Рэйчел, поэтому необходимо изучить его фургон. Чтобы сделать это, вам придется раздобыть ключи.
В закусочной у дороги
В забегаловке побеседуйте с Фрэнком. После этого с Нэйтаном и полицейским. От второго вы можете узнать, что он находится в сговоре с родителями Нэйтана, которые попросили его следить за парнем.
Теперь он будет более открыт с вами и даже покажет фото Рэйчел, вытащив вместе с ним ключи. Возьмите ключи и отмотайте время. После этого вернитесь к Хлое и откройте фургон. В пути предупредите Алису, чтобы она отошла от дороги.
Бросить кость собаке
Из фургона вылетит собака – прогоните её, бросив приманку на дорогу или парковку. В самом фургоне вскройте решетку вентиляции с помощью ножа. Внутри вы найдете переписку и многочисленные фото. Окажется, что Фрэнк и Рэйчел по-настоящему любили друг друга. Расскажите об этом Хлое.
Дома Макс научится переноситься в прошлое и окажется в далеком детстве. Ей 13 лет, отец Хлои ещё жив, и именно в доме их семьи развернутся последующие события. Запечатлейте отца и дочь для последнего снимка.
Пять лет тому назад
Затем позвонит Джойс, которая попросит забрать её с работы. Именно тогда Уильям отправился за женой и погиб в аварии.
В итоге ваша затея сработает, но затем, когда вы вернетесь в настоящее, то оно тоже изменится. Окажется, что Макс и Хлоя давно не общаются, а сама героиня является подругой Виктории и её гламурного окружения.
Дэвид является водителем автобуса, а Уильям жив. Отправляйтесь к дому Хлои. На месте вы обнаружите, что Хлоя парализована.
ACA NeoGeo Magical Drop II
Еще одна игра которая на днях пополнила собой библиотеку игр eShop – это Magical Drop II. Эта игра-головоломка впервые была выпущена Data Eas в 1996 году.
В этой части Magical Drop II для Nintendo Switch появляется Джастис, и стали более увлекательные битвы. Это игра-головоломка в формате Bust-a-Move (Puzzle Bobble) в которой вы стреляете шарами, для того чтобы очистить экран. В нее можно играть сразу двум игрокам, стоимость Magical Drop II на eShop за 8 $.
https://www.youtube.com/watch?v=-exBVfeU2_4Video can’t be loaded because JavaScript is disabled: ACA NEOGEO MAGICAL DROP II (https://www.youtube.com/watch?v=-exBVfeU2_4)
I’d rather get some head
Man, do I love roguelikes and these past few years we’ve been graced with some of the best games in the genre: Rogue Legacy, Downwell, The Binding of Isaac, and Enter the Gungeon.
Thankfully, there is room on that list for one more.
GoNNER (PC)Developer: Art in HeartPublisher: Raw FuryReleased: October 12, 2016MSRP: $9.99
I gushed about GoNNER when I played it at PAX East this year, calling it “hands-down my favorite game” of the show. Now, it’s one of my favorite games of the year.
This spooky yet cute platformer has you collecting various heads, guns, and backpacks on every run as you develop the skills required to reach the final boss. Once an item is found you’ll be able to use it at the start of any run without having to find it again. Heads change the way your movement work as well as how much health you start with, and backpacks grant you special abilities that can be used infinitely on a cooldown, such as reloading your gun, firing a ton of shots rapidly in succession, or causing a ring of explosions to surround you momentarily.
Levels are drawn around your character as you go, which makes for one of the more interesting art styles I’ve seen in a while. I always will appreciate when a game goes for style over realism, because it typically makes the game timeless whereas today’s “best graphics ever” look like shit in a few years’ time. The player character and enemies are all so adorable, including Sally, a giant beached whale who is your best friend that you’ll run across from time to time. I friggin’ love Sally. She always happily smiles upon seeing the player character and gives you health to show appreciation for your friendship. Dawwwww.
The gunplay and movement are very reminiscent of the critically acclaimed Downwell in that each gun has a different feel and kickback, plus you can slide down walls, wall jump, and jump on enemies to damage them. Even though I only came across six guns (there are supposedly tons of secrets in this game with more being added in updates), each felt equally powerful and useful, depending on which one of the four levels I was currently in. Just before the bosses of each level, you’ll come across a shop where you can purchase the different items if you’ve got enough glyphs to do so, as well as refill your ammo and health. Glyphs are earned by quickly killing enemies in a row and are also used to continue should you die.
You’ll die, a lot, but it never feels unfair. Generally, upon getting hit, all your items fall off and you’ve got to scramble around headless to quickly grab them before you get hit a second time and die, regardless of the amount of health your skull has. When swarmed by a ton of enemies in later stages, this can prove quite challenging, which is probably why the online leaderboards heavily favor the skull that keeps all your parts together upon getting hit. It is a strange mechanic, but it works aside from a few cheap deaths where your body will fall down a hole after getting hit, or you lose your skull or weapons meaning you’ll have to find new ones or hope you can survive till the shop.
GoNNER is not a long game. It can be completed in under 20 minutes, that is if you’re the shining golden god of gaming. It took me a total of six hours to finally have a successful run and kill the final boss, which feels about right considering the $10 price tag. My final run lasted exactly 17 minutes, which was on the lower end considering most on the leaderboards were around 25 minutes or so. While there doesn’t seem to be much to do after completing the game aside from attempting to string together lengthy combos to achieve high scores (which while admittedly is a blast, won’t keep me playing), that’s fine. I’m more than happy with the time I put in with the game already.
It is unfortunate that GoNNER is seemingly flying under the radar. It is a damned good game by all measures with addictive gameplay, catchy music, a great art style, and just the right amount of challenge. If you’re looking for your next favorite roguelike platformer, look no further.
Review – GoNNER2
by Leo Faria
The first GoNNER was originally released in 2017 and received overwhelming praise due to its unique visuals and gameplay loop. It stood alongside Strafe and Dead Cells as one of the best roguelikes released that year, back when the simple concept of a “roguelike” was nowhere near as saturated as it is nowadays. After being initially announced on one of the ten gazillion prerecorded gaming conferences streamed during this past summer, its sequel, GoNNER2, is finally out. Albeit in a completely different market reality, one where there’s literally half a dozen new roguelikes coming out each week. Time to see if this one has what it takes in order to stand out among the bloated crowd.
We just discovered Doduo’s pre-evolution.
GoNNER2 is set in a bizarre yet unique depiction of what I assume it is the world of the dead from Mexican folklore. It’s hard to properly confirm that, as the game does a poor job of telling what the hell is going on, unless you decide to read a wiki or a blurb on a storefront page. This usually isn’t a problem in fast-paced roguelikes (not like I cared about Downwell‘s plot), but in a game that is so hell-bent on building a world like this one, some background would have been appreciated. This whole nonverbal approach to what little it had for a story made me care very little about what was going on, besides the fact that I was working for this game’s embodiment of Death.
The most important thing about a roguelike is its gameplay, and GoNNER2‘s is… decent, I suppose. It’s a fast-paced 2D action platformer with an emphasis on killing tons of enemies onscreen while avoiding everything that comes your way, as one hit kills you instantly. Keep killing everyone in sight, keep collecting currency to exchange for upgrades and extra lives whenever you find a shop, and then try to kill a boss at the end of a run. These runs aren’t particularly long, but the game throws so many foes at you at once, as well as a stupidly hard boss at the end of it, that completing them is still going to be a challenge. You can play the game with a friend, though, making the whole experience way more bearable to deal with.
This is not a boss, but this is still your boss.
While the gameplay is passable, there are serious problems with it. For one, the jumping mechanics are very sensitive. The simple act of trying to land a jump on top of a blue orb, which grants you an extra boost, is way harder than it should be. Aiming with the right analog stick, while very helpful, also feels very imprecise. Finally, there’s the biggest issue of them all, the one that makes GoNNER2 a frustrating experience instead of challenging one: you can lose all of your lives at once if you’re surrounded by enemies. This is due to the fact that the game does not give you a mere few seconds of invincibility whenever you die and respawn at the same spot. It doesn’t feel fair at all and it made me want to rage quit the game more than once.
The angry blue head isn’t an enemy, but an item chest. The happy orange head isn’t an ally, but an enemy that kills you in one hit.
To be fair, it’s not only the glaring gameplay issues that make GoNNER2 feel so underwhelming. Its visuals are repetitive and its soundtrack is the perfect definition of “safe background noise”. There are simply way too many good roguelikes out there, games that are way better than GoNNER2 in every single aspect. This game isn’t as polished as Hades, relatable as Going Under, or revolutionary as The Crown Tundra‘s Max Lair mode. Simply put, it might be interesting for those who enjoyed the first GoNNER a few years ago, but if you’re new to the franchise, this definitely won’t impress you that much. This is just yet another roguelike coming out in 2020 and far from being one of the best of the bunch.
Graphics: 6.5 A very unique art style with some interesting character designs, but also one that gets tiresome way too quickly due to its repetitive color palette and overall simplicity. |
Gameplay: 6.5 GoNNER2 might feature some chaotic platforming, but its simple controls are overshadowed by excessively sensitive jumping mechanics and imprecise aiming. |
Sound: 6.0 By no means a bad soundtrack, but also a great example of pure, harmless background noise. The Death’s Lair tune is a highlight. |
Fun Factor: 7.0 Even though it’s visually underwhelming and a bit janky when it comes to its gameplay, GoNNER2 still offers quite a bit of fun for roguelike enthusiasts. If only this game wasn’t so stupidly unfair… |
Final Verdict: 6.5 |
GoNNER2 is available now on Xbox One, PC, and Switch.
Reviewed on Switch.
A copy of GoNNER2 was provided by the publisher.
Обзор GoNNER для Nintendo
Разработчики Art in Heart и Raw Fury Games, не стремилась создать новую инновационною игру или игру с уникальным механизмом, они просто попытались объединить лучшие roguelikes и 2D-платформеры, в результате чего у них получилась GoNNER. Это довольно причудливая игра напоминающая платформер Downwell, с минималистическим дизайном, и большим количеством стрельбы. Она одновременно глупая, адская и тревожная, но при этом она абсолютно восхитительна. Вы будете чувствовать напряжение все время. “Вы умрете. И не раз. Так задумано, но в игре все по-честному. Со временем вы поймете, что к чему в GoNNER, так что не теряйте голову. Впрочем, даже если это произойдет, у нас всегда найдется для нее замена.”
Для тех кто не знал, для ПК эта игра доступна с октября прошлого года, теперь же появилась GoNNER для Nintendo Switch.
История дружбы
Да, несмотря на мрачный дизайн, стрельбу и систематическую гибель главного персонажа, это история дружбы Икка, космического кита Салли и Смерти. Икк отправляется в Город Мертвецов, для того чтобы найти потерянную Салли вещицу. Но у него есть одна проблема, у него нет головы, и тут на помощь приходит Смерть, которая дает ему череп, пистолет и рюкзак. После чего протагонист отправляется в жуткое путешествие по Некрополю, где толпа мертвецов жаждет заполучить его душу.
Если вы очень хороши, то пройти игру вам удастся за 15 минут, но это очень сложно. Для этого надо узнать все на что способен Икк, а также изучить всех врагов и их атаки. Поэтому Вам предстоит далеко не один раз умереть, прежде чем вы добьетесь успеха. Но это очень забавный процесс, с простой схемой управления, поэтому можно быть уверенным, что Вы продолжите пробовать снова и снова.
Еще одной интересной особенностью GoNNER – уровни случайно генерируются при каждом новом запуске. Так геймер каждый раз начинает с нового места, где сложно предугадать, что тебя ждет впереди и в этом вся прелесть GoNNER.
По пути Икк может менять черепа, рюкзаки и оружие, в соответствии с чем меняются навыки протагониста. После приобретения новых навыков, он может отправится к Смерти, для того чтобы захватить любимое комбо. Это дает возможность играть, так как этого хочется игроку, а не чувствовать, что вам просто повезло.
https://www.youtube.com/watch?v=2mHoMlClJm8Video can’t be loaded because JavaScript is disabled: GoNNER Launch Trailer – Nintendo Switch (https://www.youtube.com/watch?v=2mHoMlClJm8)
GoNNER – превосходный roguelike, со своими шармом, секретами и атмосферой. Это непростая игра, но справедливая, и благодаря возможности постоянной смены навыков есть приятное чувство прогрессирования. Игру можно купить за 10 $ на eShop.