Как использовать штатную магнитолу Лада Веста
На данный момент в ВАЗовских машинах устанавливается два типа магнитол Лада Веста. Это штатная магнитола Веста, которая стоит в стартовых комплектациях, и ММС, характерная для ТОПовых моделей. И пусть штатная модель выглядит внешне весьма скромно, но благодаря своим функциям она также позволяет в полной мере наслаждаться музыкальными произведениями.
Описание магнитолы и управление
Магнитола для Лада Веста располагается, как и всегда, в центре передней панели. Описание характеристик штатной магнитолы Лада Веста следующее:
- в наличии имеется клавиша включения радиоприемника;
- также она оснащена монохромным дисплеем;
- есть у устройства Лада Веста и функциональные кнопки управления магнитолой (то есть можно включать как трек, играющий до этого, так и последующий вариант);
- имеется MUTE, позволяющий вовсе отключить звучание музыки;
- SCAN позволяет выполнять сразу несколько функций;
- DISP позволяет показывать время;
- также есть клавиши, отвечающие за переключение кнопочной магнитолы Лада Веста из режима проигрывания радио в режим проигрывания внутренних и внешних носителей и обратно;
- кнопки, отвечающие порядковому номеру от одного до шести, отвечают за переключение радиостанций, настройку времени и другие функции;
- дополнительно в наличии имеется шайба, которая вращается и выполняет сразу несколько функций;
- кнопки, отвечающие за начало вызова и связи с телефоном и окончания звонка;
- RESET позволяет сбросить настройки, которые уже есть на штатной магнитоле, и осуществить перезагрузку системы;
- при необходимости можно воспользоваться микрофоном, встроенным в систему;
- в наличии имеется слот для карты памяти sd;
- имеющийся в наличии AUX-разъем дает возможность работать с внешними колонками;
- имеющийся здесь USB-разъем дает возможность подключать такие устройства, как плеер, сотовый и так далее.
Интересно, что если говорить о батарее магнитолы, то она способна сохранять радионастройки в течение максимум десяти суток, и это без подключенного аккумулятора.
Интересно, что если говорить о мультимедийной системе на Лада Веста, то у нее есть только три клавиши управления. Для того чтобы ММС начала свою работу, нужно нажать на вращающийся энкодер, который разработан сразу для нескольких функций.
Большое количество команд на мультимедии Веста выполняется с помощью нажатия на специальный сенсорный экран. Помимо этого, процессор радиоприемника может также выполнять сразу несколько действий.
ММС Лада Веста в виде обновления предусматривает, что здесь, помимо основного, можно также установить дополнительное ПО (различные приложения, навигацию и так далее), которые можно приобрести как у официального дилера, так и через интернет-сайт.
Настройка радиоприемника
Установка магнитолы Лада Веста и ее настройка осуществляется в трех диапазонах частот: УКВ, АМ и FМ. Для того чтобы на магнитоле было удобнее искать радиостанции, здесь предусмотрено шесть кнопок, каждой из которых возможно присвоить определенную радиостанцию. Например, для FM возможно сохранить сразу восемнадцать станций.
A Mysterious Encounter in Mojave
That number would also line up with speculation after that chance encounter at a Supercharger in Mojave, CA. A Cybertruck was facing charging issues while awaiting a tow. A Tesla engineer told a member of the Cybertruck Owners Club that it could match the Tesla Model X, which boasts an EPA-estimated range of 333 to 348 miles.
For context, the competition Rivian R1T offers a range of 270 to 410 miles, depending on the model. The Ford F-150 Lightning ranges from 240 to 320 miles, based on battery and motor configuration.
As the delivery event nears, range anxiety will continue to grow. With high expectations and a competitive market, Tesla’s Cybertruck stands at a critical juncture, ready to either revolutionize the electric pickup segment or face the challenges of meeting lofty promises. The upcoming event promises to be a significant moment for Tesla, with much at stake in terms of both technological innovation and market positioning.
New MKBHD
In the image, MKBHD shows the steering wheel of the Cybertruck with a glimpse of the screen in the corner. The screen displays the Cybertruck has a current range of 265 miles. According to the slashes, which is the way the Cybertruck will display the battery level, you can tell all the slashes are filled in, except for one. The last one appears almost fully depleted, leading us to believe the Cybertruck is at about 90-92 percent charged.
The calculations lead to a final range of between 288 miles (if it’s charged to 92%), to 294 miles (charged to 90%). If this is the dual-motor variant, that’s right on par with Tesla’s original announcement, however, if it’s the tri-motor trim, then it leaves quite a bit to be desired.
Regardless of the trim level, these figures appear to line up well with the calculations from the previous video.
App Icons
The familiar app icons along the bottom have been aligned vertically and moved to the left side of the screen. They’re also displayed on the right side, for passenger use. In the image we see the same icons displayed on the left and right sides of the screen, but Tesla has talked about passenger preferences in the past, so it wouldn’t be unrealistic if Tesla offered a customized version of apps for the passenger.
Looking closer at the app icons, it’s not conclusive what they are, but they appear to be the usual suspects, including Apple Music, the Energy app, Camera app, the All Apps icon, which is followed by the most recent app, the phone.
After the apps, there are temperature controls, seat heaters and the familiar Controls or settings icon in the bottom left corner. The seat heater icon is activated on the passenger side, however the Cybertruck is expected to include ventilated seats as well.
On the bottom right corner we have the air bag icon, which indicates whether the passenger airbag is enabled.
The top right corner has the passenger volume control, as well as what looks too be a new icon, possibly to shift or swap the display layout, bringing certain elements closer to the passenger, much like the Model S.
Wheels for Every Terrain
Tesla is set to offer three different wheels for the Cybertruck
Tesla_app_iOS
The Cybertruck is set to cater to diverse preferences with its wheel options. The app update reveals at least three wheel choices. First, there is an 18-inch wheel equipped with standard all-season tires and smaller wheel covers. Next, a robust 20-inch wheel is adorned with all-terrain tires and larger wheel covers, which are commonly seen on test vehicles and showroom displays. The twist comes with the mention of «Premium» wheels, suggesting that the Performance variant might offer its unique set of wheels, yet to be unveiled.
A Look at the Cybertruck’s Range
There have been various videos alluding to the Cybertruck’s range. A recent video showcased the Cybertruck’s interior and an intricate user interface.
Eagle-eyed observers scrutinized the footage, leading to a spectrum of predictions regarding the Cybertruck’s range. Some estimate the truck will get somewhere between 220 to 320 miles. These figures are speculative but align with Tesla’s initial promises during the Cybertruck’s unveiling four years ago for the dual motor variant. However, it’s essential to remember that these are based on this specific Cybertruck, for a specific trip, which could be uphill or downhill, which leaves significant variance in the final range.