Aliens vs. predator: requiem

Описание героев и персонажей

2. Dallas — персонаж, который является одним из главных героев игры. Он является частью команды морской пехоты, которая прибывает на Землю, чтобы сражаться с пришельцами.

3. Ricky — другой главный герой игры, который является солдатом морской пехоты. Он сражается с пришельцами, используя свой опыт и знания в бою.

4. Kelly — персонаж, который является медицинским работником в городе, который стал жертвой нападения пришельцев. Она борется за выживание, пытаясь убежать от пришельцев вместе с другими выжившими.

5. Пришельцы — это опасные и жестокие существа, которые живут за пределами Земли. Они используют свои острые зубы и когти, чтобы атаковать и убивать своих жертв. Их главная цель — захватить Землю и уничтожить всех, кто стоит у них на пути.

6. Хищники — это высокоразвитая раса, которая использует передовые технологии, чтобы охотиться на своих жертв. Они прибывают на Землю, чтобы сражаться с пришельцами и защитить человечество от угрозы.

Story & Gameplay

The game loosely follows the film’s plot where a lone Predator comes to Earth in response to a distress signal from a Predator ship. He lands in Gunnison, Colorado where xenomorphs have overrun the town and must stop them all.

Unlike Rebellion’s previous titles in the series, Aliens vs Predator Requiem is a third-person action game with 15 missions. The Predator has access to all the weapons from the movie such as the new energy pistol and dual shoulder cannons. You have a cloak and four vision modes that allow you to see in the dark or highlight xenomorphs. Your health bar can regenerate after a kill and an energy bar provides power to the weapons. The Predator must destroy the aliens as well as all traces of them and any humans that happen to get in the way. The player can switch to first-person view to target enemies with ranged weapons.

The player can earn honor points through certain actions such as tagging enemies while killing humans reduces points. At the end of each mission, you can use the honor points to upgrade your weapons and equipment. As well as the singleplayer campaign, you have a Skirmish mode where you have five minutes to neutralise as many aliens as possible in a map. Skirmish mode can be played in co-op with another player using the PSP’s local wireless mode.

Release & Reception

Aliens vs. Predator: Requiem was released on November 13, 2007 in North America, over a month before the film’s December 25th release. It was released on November 30th in Europe and December 6th in Australia.

It was largely met with average reviews. Movie tie-in games are expected to be mediocre and AvP Requiem was no exception. Reviewers praised the Predator’s presentation but some said the game was too easy, the Alien AI was poor, graphics were average – it was just an average game. IGN scored it 5.5/10: “I have no strong opinions on this game. It’s not broken. It’s not awesome. It just is. It’s there. It’s not going to challenge you, but it’s not going to frustrate you too badly. It’s not going to captivate you, but it’s not going to repel you.”

Eurogamer awarded it 4/10: “But it’s entirely lacking in imagination and innovation. There’s nothing that hasn’t been done before and no incentive to keep playing. A month from now we’ll probably have forgotten we’ve ever played it.” Corporal Hicks on AvPGalaxy gave it 3/5: “I don’t know, there’s just not much to the game. It could quite possibly be due to the wall of secrecy Fox put up around AvPR. Rebellion might not have had much to work with. “

Игры серии

2021 Aliens: Fireteam Elite 2020 Predator: Hunting Grounds 2019 Alien: Blackout 2016 Aliens (sadkhajiit) 2016 Aliens vs. Pinball 2014 Alien: Isolation 2013 Aliens: Colonial Marines 2011 Aliens: Infestation 2010 PREDATORS 2010 Aliens vs. Predator 2005 Predator: Concrete Jungle 2003 Aliens Versus Predator: Extinction 2001 Aliens Versus Predator 2 2000 Alien: Resurrection 1999 Aliens Versus Predator 1998 Aliens Online 1996 Alien Trilogy 1993 ALIEN³ 1993 Alien 3: The Gun 1992 Predator 2 (1992) 1991 Predator 2 1987 Aliens — Alien 2 (Proto) 1987 Predator 1982 Alien (Atari 2600) TBA Aliens: Extermination TBA Aliens: Armageddon TBA Aliens: Thanatos Encounter TBA Predator VR TBA Predator -The Duel
Все игры серии

Сюжет игры

Между тем, на Землю прибывает корабль Хищников, на борту которого находится киноверсия представителя этой рассы, которому поручено уничтожить Чужих и очистить планету от них. Однако, на его пути возникает группа местных жителей, в том числе и отчаянный молодой человек, который решает противостоять Чужим и Хищникам и спасти город.

В ходе игры, игрок управляет различными персонажами: Хищником, Чужим, и героем-человеком. Каждый персонаж имеет уникальные способности, а также свою историю и мотивацию, которые раскрываются в ходе игры. Игрок должен пройти через различные уровни, бороться с Чужими, Хищниками и другими опасностями, собирать оружие и экипировку, а также выполнять задания, чтобы продвигаться вперед по сюжету и достичь конечной цели.

В конечном итоге, игрок должен сразиться с главным боссом – Чужим-королевой, и уничтожить ее, чтобы защитить Землю от Чужих и Хищников. Игра предлагает увлекательный сюжет, динамичный геймплей, и возможность погрузиться в мрачный и опасный мир Aliens vs. Predator: Requiem.

участок

Главный герой-хищник прибыл на Землю в ответ на сигнал бедствия с корабля товарища. По прибытии в небольшой городок Ганнисон в Колорадо он узнает, что пришельцы начали терроризировать местное население. Его миссия — уничтожить пришельцев и удалить любые следы их деятельности. Добравшись до корабля своих товарищей и стерев его следы с Земли, единственная миссия Хищника — истребить всех пришельцев поблизости.

Хищник путешествует через сельские и городские районы Ганнисона, сражаясь с другими пришельцами по пути и иногда подвергаясь преследованиям со стороны солдат и гражданских лиц. Наконец, главное логово пришельцев находится в больнице, где Хищник устанавливает несколько мин, чтобы уничтожить Улей. Игра завершается финальной схваткой с атакующим вертолетом и разрушением больницы. Внезапно из-под обломков больницы появляется Королева пришельцев, которая вместе со всем городом уничтожает ядерную боеголовку, в то время как Хищник успешно покидает Землю.

Screenshots

Release & Reception

Aliens vs. Predator: Requiem was released on November 13, 2007 in North America, over a month before the film’s December 25th release. It was released on November 30th in Europe and December 6th in Australia.

It was largely met with average reviews. Movie tie-in games are expected to be mediocre and AvP Requiem was no exception. Reviewers praised the Predator’s presentation but some said the game was too easy, the Alien AI was poor, graphics were average – it was just an average game. IGN scored it 5.5/10: “I have no strong opinions on this game. It’s not broken. It’s not awesome. It just is. It’s there. It’s not going to challenge you, but it’s not going to frustrate you too badly. It’s not going to captivate you, but it’s not going to repel you.”

Eurogamer awarded it 4/10: “But it’s entirely lacking in imagination and innovation. There’s nothing that hasn’t been done before and no incentive to keep playing. A month from now we’ll probably have forgotten we’ve ever played it.” Corporal Hicks on AvPGalaxy gave it 3/5: “I don’t know, there’s just not much to the game. It could quite possibly be due to the wall of secrecy Fox put up around AvPR. Rebellion might not have had much to work with. “

Official Description

Become the ultimate Predator as you hunt lethal Alien prey.

Based on the second blockbuster film from 20th Century Fox opening December, 2007, Aliens vs. Predator, is an all-new third-person action game exclusively designed for the PSP (PlayStation Portable) system from the creators of the award-winning original Aliens vs. Predator for PC. You play as an elite, lone Predator, carrying an awesome arsenal of exotic weaponry, stealth tracking and vision mode equipment. Your mission: eradicate all traces of the horrifying Alien menace from the previously sleepy town of Gunnison, Colorado.

Development[]

Alien vs. Predator began as a franchise in February 1990, when Dark Horse Comics published a comic book featuring Aliens from the Alien series of films in battle against the title characters of Predator. Both franchises are owned by Twentieth Century Fox. In November 1990, Fox released Predator 2, and one of the final scenes in the film showed an Alien skull inside a trophy case aboard a Predator ship. Fox began licensing merchandise for the new franchise, including comic books and video games. In 1993, the first Aliens vs. Predator video game was released; Alien vs Predator for the Super Nintendo Entertainment System.

British independent game studio Rebellion Developments became involved with the franchise in 1994 with the release of Alien vs Predator for the Atari Jaguar, described by 1UP.com as «probably the only good Jaguar game ever made». Rebellion later developed an enhanced remake of the game for the PC, which was the first PC game to require a video card and went on to win a BAFTA award. The first feature film in the franchise, Alien vs. Predator, was released in 2004 and did not include a tie-in video game. In August 2007, Sierra Entertainment announced that the company had partnered with Fox to produce a video game corresponding with the sequel film Aliens vs. Predator: Requiem. Rebellion was identified as the game’s developer. The company, while not strictly handheld-focused, has a reputation in the industry for developing PSP games.

Aliens vs. Predator: Requiem was developed exclusively for the PSP. Regarding PSP exclusivity, Rebellion lead designer Tim Jones explained «It was basically a matter of logistics. We have a strong heritage with the PSP and have done a number of successful titles such as Star Wars Battlefront: Renegade Squadron«. Rebellion decided to forego the first-person shooter format of their earlier Alien vs. Predator games and instead focused on a third-person perspective, with the player taking the role of a lone Predator. Unlike previous Rebellion Alien vs. Predator titles, Aliens vs. Predator: Requiem does not permit players to take the role of Aliens or human Marines. The company used a game engine of its own creation, and Hal Zabie, associate producer at Sierra Entertainment, said «…the challenge was to deliver high quality graphics while not sacrificing game performance and this is something that Rebellion achieved and will be noticed by players right away.»

Rebellion was given materials from the film’s production, including footage and the full script, in order to recreate the feel of the film and lend authenticity to the game. The game’s plot is loosely based on the film’s, with the player character working to remove traces of Alien and Predator presence in a small American town. Despite similarities to the movie, the ending is different and the game does not feature the «predalien», a Predator-Alien hybrid introduced in Alien vs. Predator. The directors of the film, the Brothers Strause, are fans of Rebellion’s PC Aliens vs. Predator game and worked with the studio to develop Aliens vs. Predator: Requiem‘s premise. In an interview with IGN, Rebellion’s Tim Jones said «Fox is very protective of their franchise and take great care to make sure it is treated properly. We had to work within strict confines to remain consistent with the movie and everything we did had to be approved by the studio.» The game’s system of honor points was considered crucial by Rebellion, who felt that the Predators, despite being the «bad guys», were characterized by a strict code of honor.

Sierra described the game’s development as challenging because portable consoles lack the processing power of larger machines. Rebellion complained about the PSP’s lack of a second analog thumbstick, stating that it made creating a usable control scheme challenging. They also stated that because the game’s protagonist preferred to work alone, Aliens vs. Predator: Requiem would not contain a multiplayer cooperative mode for the single-player campaign, but a «Survival Mode» minigame would be available where two players could work together to fight Aliens. The game had a relatively short development cycle, and was made in less time than the movie.

Aliens vs. Predator: Requiem was released on November 13, 2007 in North America, over a month ahead of the film’s December 25 opening. It was released on November 30 in Europe and December 6 in Australia.

Карточные игры

Список карточных игр, основанных на франшизе Alien.
Игра Год выпуска Дизайнер Издатель Примечания Ссылка
Настраиваемая карточная игра Aliens Predator 1997 Ран Акелс, Пол Браун, Дэвид Хьюитт, Джон Майлер Harper Prism, Более известный как набор «Premiere Edition»
Настраиваемая карточная игра Aliens Predator: набор расширения Alien Resurrection 1998 Майкл Пиз, Ханс Руфферт, Шон Карран Harper Prism, Расширение до настраиваемой карточной игры Aliens Predator (1997)
Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game 2014 Бен Цихоски, Даниэль Мандель Upper Deck Entertainment
Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game Expansion 2016 Бен Цихоски, Дэниел Мандель Upper Deck Entertainment Расширение до Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game (2016)
Против System 2PCG: The Alien Battles 2016 Бен Цихоски, Дэниел Мандель Upper Deck Entertainment

Механика игры

Игровой процесс представляет собой серию миссий, в которых игрок должен уничтожать врагов, выполнять задания и достигать целей. Каждая сторона имеет свои уникальные способности и оружие, которые могут быть улучшены и модифицированы.

Чужие – это быстрые и опасные создания, которые могут скрываться в тени и использовать свою кислоту, чтобы расщепить объекты на части. Они также могут использовать свои клыки и хвосты для атаки, а также умеют прыгать на большие расстояния.

Хищники – это искусные охотники, которые используют маски, чтобы обнаружить врагов на больших расстояниях, а также имеют энергетическое оружие и кинжалы. Они также могут использовать термальное зрение, чтобы увидеть скрытых врагов.

Человек – это наиболее уязвимая сторона, но у нее есть доступ к широкому арсеналу оружия, включая автоматы, гранаты и ракетницы. Они также могут использовать технику, такую как танки и вертолеты, чтобы преодолеть препятствия и уничтожить врагов.

Игра имеет многопользовательский режим, в котором игроки могут сражаться друг с другом в режимах «Выживание», «Смертельная гонка» и «Охота». Режим «Охота» позволяет игрокам играть за Чужого или Хищника и охотиться за человеческими игроками, которые играют за команду.

Plot[]

The protagonist predator has come to Earth in response to a distress signal from a comrade’s ship. Upon his arrival in the small Colorado town of Gunnison, he learns that Aliens have begun terrorizing the local populace. His mission is to destroy the Aliens and remove any trace of their activity. After reaching his comrades’ ship and erasing its traces from Earth, the Predator’s only mission is to exterminate all Aliens in the vicinity.

The Predator travels through rural and urban areas of Gunnison, fighting more Aliens along the way, and occasionally being harassed by human soldiers and civilians. Finally, the main Alien lair is found in a hospital, where several mines are set by the Predator to bring the Hive down. The game concludes with the final fight against an attacking helicopter and the hospital’s destruction. Suddenly, the Alien Queen is seen appearing out of the hospital’s rubble, only to be destroyed, along with the entire town, by a nuclear warhead, while the Predator successfully leaves Earth.

Разработка

«Чужой против Хищника» зародилась как франшиза в феврале 1990 года, когда Dark Horse Comics опубликовали комикс, в котором рассказываетсяо сражении пришельцев из серии фильмов« Чужой » против главных героев « Хищника» . Обе франшизы принадлежат Twentieth Century Fox . В ноябре 1990 года Фокс выпустил « Хищник 2» , и в одной из заключительных сцен фильма был показан череп Чужого внутри ящика с трофеями на борту корабля «Хищник». Fox начала лицензировать товары для новой франшизы, включая комиксы и видеоигры. В 1993 годубыла выпущенапервая видеоигра Aliens vs. Predator ; Чужой против Хищника для системы развлечений Super Nintendo .

Британская независимая игровая студия Rebellion Developments присоединилась к франшизе в 1994 году, выпустив Alien vs Predator для Atari Jaguar , которую 1UP.com охарактеризовал как «вероятно, единственную хорошую игру для Jaguar из когда-либо созданных». Бунт позже разработал улучшенную ремейк из игры для ПК, который был в первой игре PC требовать от видеокарты и продолжал , чтобы выиграть BAFTA награду. Первый художественный фильм в серии, Alien vs. Predator , был выпущен в 2004 году и не включает в себя врезку в видеоигре. В августе 2007 года Sierra Entertainment объявила, что в партнерстве с Fox компания выпустила видеоигру, соответствующую продолжению фильма « Чужие против Хищника: Реквием» . Rebellion был назван разработчиком игры. Компания, хотя и не ориентирована исключительно на портативные устройства , имеет репутацию в индустрии разработки игр для PSP.

Aliens vs. Predator: Requiem была разработана специально для PSP. Что касается эксклюзивности PSP, ведущий дизайнер Rebellion Тим Джонс объяснил: «Это было в основном вопросом логистики. У нас богатый опыт работы с PSP, и мы сделали ряд успешных игр, таких как Star Wars Battlefront: Renegade Squadron ». Rebellion решили отказаться от формата шутера от первого лица в своих более ранних играх Alien vs. Predator и вместо этого сосредоточились на перспективе от третьего лица, когда игрок играл роль одинокого Хищника. В отличие от предыдущих игр Rebellion Alien vs. Predator , Aliens vs. Predator: Requiem не позволяет игрокам играть роль пришельцев или морских пехотинцев . Компания использовала собственный игровой движок , и Хэл Заби, ассоциированный продюсер Sierra Entertainment, сказал: «… задача заключалась в том, чтобы предоставить высококачественную графику, не жертвуя при этом производительностью игры, и это то, чего удалось достичь Rebellion, и это будет замечено. игроками прямо сейчас «.

Rebellion предоставили материалы из производства фильма, включая кадры и полный сценарий, чтобы воссоздать ощущение фильма и придать игре аутентичность. Сюжет игры основан на сюжете фильма, где персонаж игрока пытается удалить следы присутствия Чужих и Хищников в небольшом американском городке. Несмотря на сходство с фильмом, концовка отличается, и в игре нет «предалиена», гибрида Хищника и Чужого, представленного в « Чужом против Хищника» . Режиссеры фильма, братья Страузе , являются поклонниками компьютерной игры Rebellion « Чужие против Хищника» и работали со студией над созданием предпосылки « Чужие против Хищника: Реквием ». В интервью IGN Тим Джонс из Rebellion сказал: «Fox очень заботится о своей франшизе и очень заботится о том, чтобы с ней обращались должным образом. Нам приходилось работать в строгих рамках, чтобы оставаться в соответствии с фильмом и всем, что мы делали. должен был быть одобрен студией «. Система очков чести в игре считалась решающей в Rebellion, которая считала, что Хищники, несмотря на то, что они были «плохими парнями», характеризовались строгим кодексом чести .

Сьерра описал разработку игры как сложную, поскольку портативным консолям не хватает вычислительной мощности более крупных компьютеров. Rebellion пожаловался на отсутствие в PSP второго аналогового джойстика , заявив, что это затрудняет создание удобной схемы управления. Они также заявили, что, поскольку главный герой игры предпочитает работать в одиночку, Aliens vs. Predator: Requiem не будет содержать многопользовательский кооперативный режим для однопользовательской кампании, но будет доступна мини-игра «Режим выживания» , в которой два игрока могут работать вместе, чтобы бороться с пришельцами. У игры был относительно короткий цикл разработки, и она была сделана быстрее, чем фильм.

Чужие против Хищника: Реквием был выпущен 13 ноября 2007 года в Северной Америке, за месяц до премьеры фильма 25 декабря. Он был выпущен 30 ноября в Европе и 6 декабря в Австралии.

Геймплей

Aliens vs. Predator: Requiem — это приключенческий боевик от третьего лица . Однопользовательская кампания состоит из 15 миссий и особенности Хищника из фильма. У игрока есть доступ к оружию Хищника, как показано в фильмах и других источниках франшизы, включая когти и установленную на плече энергетическую пушку. Новое оружие из соответствующего фильма включает энергетический пистолет и двойные плечевые пушки.

Predator , справа с когтями продлен, в бою против нескольких иностранцев

Персонаж игрока также имеет скрытый камуфляж и несколько режимов видения, которые позволяют ему видеть в темноте, например, инфракрасное зрение. Здоровье представлено сегментированная жизнь бар , который регенерирует после успешного убийства, и также можно обеспечить питание для оружия Хищника. Помимо уничтожения пришельцев, Хищник должен уничтожить и другие следы их присутствия, включая шелуху лицехватов. Инопланетяне, шелуха, люди и другие потенциальные цели представлены значками на дисплее . Камера в игре управляется нажатием на триггеры PlayStation Portable (PSP) , и Хищник может «захватить» противников, используя вид от первого лица, чтобы нацелить их своим оружием дальнего боя.

Aliens vs. Predator: Requiem использует систему «очков чести» для присуждения очков игрокам за действия, считающиеся почетными для Predators. Например, «пометка» врага в режиме от первого лица перед его убийством добавляет очки, в то время как убийство людей уменьшает очки. Очки чести используются в конце каждой миссии для улучшения оружия и снаряжения Хищника. В дополнение к кампании доступен однопользовательский режим под названием «Схватка», в котором у игроков есть пять минут, чтобы избавиться от как можно большего количества пришельцев на одной из игровых карт . В Skirmish также можно играть в кооперативном режиме с еще одним игроком, используя специальный локальный беспроводной режим PSP.

Reception[]

<templatestyles src=»Module:Video game reviews/styles.css»></templatestyles>

Reception

Aggregate score
Aggregator Score
Metacritic 49/100
Review scores
Publication Score
1Up.com D−
Edge 5/10
Eurogamer 4/10
GameRevolution C−
GameSpot 5/10
GameZone 5/10
IGN 5.5/10
PALGN 5/10
PSM
VideoGamer.com 6/10

Aliens vs. Predator: Requiem received «generally unfavorable reviews» according to the review aggregation website Metacritic. It was considered a poor movie tie-in, an analysis typical of such games. Reviewers specifically said the game wasn’t «bad», just not «good»—IGN, for instance, said, «AVP doesn’t suck, but that isn’t to say it’s good.»GameSpot’s reviewer said, «Aliens vs. Predator: Requiem isn’t a terrible game; it’s just really mediocre.»Eurogamer’s Ellie Gibson described the game by referencing a colleague’s review of Miami Vice: The Game, a previous Rebellion PSP title, which stated «[Miami Vice: The Game is] one of those games that’s not bad, but nor is it ever that good.» The week before the movie’s release, Requiem was listed at #5 on GameFly’s most-rented PSP titles list.

One critique was the game’s difficulty level, which was described as too easy.Gameplanet called it «shockingly easy» and claimed that upgrades gained through the honor system made the protagonist invincible rather than stronger. Eurogamer noted that «furiously button mashing» was generally sufficient to kill most of the game’s enemies.

The artificial intelligence of the game’s enemies, the Aliens, was regarded as lacking, and one reviewer noted that their blood was not acidic, a defining characteristic of the creatures from the films. Several reviewers did praise the game’s representation of the Predator, however, especially in the early levels.

<templatestyles src=»Template:Quote_box/styles.css» />
«Imagine the pitch: ‘Ian Predator and Steve Aliens are two neighbours from very different backgrounds. They get on like chalk and cheese, but they learn to tolerate each other’s differences through a series of hilarious misunderstandings.'»

Ellie Gibson, Eurogamer

The game’s graphics and audio were not well-received, with IGN commenting, «There’s never a moment that makes you step back and say wow. The textures are muted, the Predator looks alright, but everything is pretty forgettable.»

Reviewers also took the opportunity to mock the franchise itself, with Eurogamer suggesting that the series be made into a sitcom. Regarding the multiplayer, IGN’s Greg Miller said, «This mode was so boring I made up my own story. I was the Mommy Predator and Ryan from the IGN News Team was the Daddy Predator. We were protecting our children — the cars in the large empty lot we were running around — from the aliens.»1UP.com’s Patrick Klepek said, «Aliens vs. Predator: Requiem fails to capitalize on its gaming heritage, instead falling prey to the same substandard licensed schlock we’re used to from the films.»

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Wg-mods
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: